A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Визирський ліцей Визирської сільської ради Одеського району Одеської області

Звіт робочої групи Визирського ліцею з комплексного вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Управлінські процеси закладу освіти» 2022 – 2023 н.р.

Дата: 27.06.2023 14:32
Кількість переглядів: 131

Звіт

робочої групи Визирського ліцею

з  комплексного вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом

«Управлінські процеси закладу освіти»

2022 – 2023 н.р.

4.1.Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань

4.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності

Тип закладу: ліцей з початковою  школою та гімназією. Мова навчання-українська. Територія обслуговування - с. Визирка, с. Воронівка  ( за мікрорайоном), але  ліцей відвідують учні і з сіл с. Порт, с. Любопіль. У ліцеї навчаються учні з 1 по 11 класи. Джерелом фінансування Визирського ліцею виступає відділ освіти, молоді та спорту Визирської сільської ради Одеського району Одеської області.

 У Визирському ліцеї керівництвом закладу та педагогічними працівниками  створено та затверджено Стратегію розвитку Визирського ліцею на 2022-2025 роки (схвалено на засіданні педагогічної ради вчителів Визирського ліцею (протокол №1 від 30.08.2022, затверджено директором ліцею 30.08.2022 наказ № 237/ОД), спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності. Стратегія розвитку  нашого закладу відповідає  особливостям і умовам його діяльності. Освітня програма закладу освіти складена з урахуванням профільності навчання, побажань учнів та їх батьків, впровадження курсів за вибором тощо у межах кошторисних призначень закладу освіти та його можливостей. Стратегія  розвитку Визирського ліцею містить  наступні розділи: «Вступ», «Загальні положення», «Додатки», «Стратегічні проєкти». Один з таких проєктів, а саме "Інноваційна лабораторія природничо-математичних наук "TORNADO" вже в 2023 р. почав реалізовуватися з допомогою  швейцарсько-українського проєкту "DESIDE".

            У закладі розроблено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Визирського  ліцею ( затверджено педагогічною радою Визирського ліцею (протокол №1 від 30.08.2022, затверджено директором ліцею 30.08.2022 наказ № 237/ОД), та Статут Визирського ліцею Визирської сільської ради Одеського району Одеської області ( Нова редакція),  затверджений рішенням Визирської сільської ради Одеського району Одеської області №214/VI -VIII від 25.03.2021р.

4.1.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням Освітньої програми

            Річний план є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року. Він розроблений відповідно до Освітньої програми, що визначає напрями діяльності і розвитку закладу освіти. Крім того, розроблено плани методичної, виховної роботи, методичних комісій  тощо.

У ліцеї річне планування та відстеження його  результативності здійснюється відповідно до стратегії його розвитку. Річний план роботи реалізує стратегію розвитку ліцею. Всі учасники освітнього процесу залучаються до розроблення річного плану роботи, про що свідчать результати опитування.

 

Директор ліцею  та представники органів громадського самоврядування аналізують  реалізацію річного плану роботи ліцею  та, у разі потреби, коригують його. Також вся діяльність педагогічної ради  та педагогічних працівників спрямовується на реалізацію річного плану роботи та Стратегії розвитку .

4.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти

             Управління процесами у закладі та забезпечення якості освітнього процесу та, як результат, висока якість освіти неможливі без аналізу актуальної та достовірної інформації про стан справ у ліцеї. Тому регулярне вивчення внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти через створення та застосування системи моніторингу якості освітньої діяльності – критично значима умова успішної роботи закладу освіти. Для того, щоб забезпечити високу якість освітньої діяльності, заклад освіти має розробити, затвердити, оприлюднити та запровадити документ про внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти, яке містить опис стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти .

            У Визирському ліцеї здійснюється самооцінювання  якості освітньої діяльності на основі стратегії  і процедур забезпечення якості освіти (створюються і доводяться до відома всіх учасників освітнього процесу відповідні накази щодо самооцінювання закладу освіти, розророблено положення про внутрішню якість освіти). Так у 2020-2021 році  самооцінювання закладу було проведено з порушенням процедури: здійснювалося лише анкетування вчителів. Батьки  та учні не були задіяні до цього процесу. За  результатами анкетування було внесено зміни і доповнення до відповідних документів: річного  плану, календарно-тематичного планування вчителів, положення про внутрішню систему якості освіти. У 2021 – 2022 н.р. у зв’язку з запровадженням воєнного стану і початком повномасштабної війни в Україні само оцінювання закладу не було проведено до кінця, підсумки не були підведені.

У 2022-2023 році  самооцінювання якості освітньої діяльності і процедур забезпечення якості освіти  проходить без порушення процедури: всі учасники освітнього процесу залучені до процедури, створено робочі групи, які  вивчають документацію, аналізують  результати опитування та виносять відповідні рішення. Результат самооцінювання, як і всі інші нормативні документи та новини, оприлюднюються на офіційному сайті ліцею.

4.1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання

            Керівництво закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників закладу, готує і доводить до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежує їх реалізацію. Керівництво закладу вивчає стан матеріально-технічної бази, звертається з усними клопотаннями до засновника щодо покращення матеріально-технічної бази, вживає заходів щодо створення умов для діяльності закладу освіти

Будівля ліцею прийнята в експлуатацію в 2007 році. Керівництво разом із колективом системно працюють над удосконаленням матеріально-технічної бази ліцею, підтриманням її в робочому стані.

4.2.Формування відносин довіри, прозорості, етичних норм

4.2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру

 Психологічний клімат у закладі освіти є визначальним чинником для створення комфортних умов для здобувачів освіти та педагогічних працівників і саме тому керівництво ліцею  завжди сприяє  створенню психологічно-комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних і інших працівників Визирського ліцею. Учасники освітнього процесу отримують відкриту та повну інформацію про те, які проблеми виникають у закладі – і як вони вирішуються. Накази, розпорядження, вказівки, рекомендації адміністрації, які стосуються діяльності закладу, добре підготовлені та обґрунтовані. Кожен учасник освітнього процесу знає, чим саме визначається необхідність того чи іншого рішення – і які наслідки це рішення матиме.

 Про наявність позитивного психологічного клімату у ліцеї свідчить кількість учасників освітнього процесу, які задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти і діями керівництва щодо формування відносин довіри (100%)

 

У закладі освіти забезпечується доступ учасників освітнього процесу, представників місцевої громади до спілкування з керівником закладу освіти (особистий прийом, звернення, використання сучасних засобів комунікації тощо).

Керівник закладу вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування

Журнал реєстрації звернень громадян у ліцеї наявний та зберігається  у секретаря. Заповнений та  оформлений відповідно до інструкції з діловодства.

4.2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.

 Учасники освітнього процесу отримують відкриту та повну інформацію про те, які проблеми виникають у ліцеї і як вони вирішуються. Вся нормативно-правова база,

яка стосуються діяльності ліцею, добре підготовлена та обґрунтована. Кожен учасник освітнього процесу знає, чим саме визначається необхідність того чи іншого рішення  і які наслідки це рішення матиме.

Учасники освітнього процесу мають можливість впливати на прийняття управлінських рішень (вчителі – на засіданнях педагогічної ради, на нарадах при директорові тощо; учні - на засіданнях учнівського самоврядування).

Інформування закладом освіти учасників освітнього процесу та громади про свою діяльність є критично значущою складовою управлінського процесу. Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу. Всі матеріали та новини викладаються на офіційному сайті ліцею (http://vyzyrka.school.org.ua/),  на окремих сторінках в соціальних мережах Facebook, Instagram, Telegram, у батьківських групах Viber

4.3.Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників

4.3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми

  Директор ліцею формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми. У ліцеї не укомплектовано кадровий склад у повному обсязі. На сьогоднішній день існують такі вакансії: практичний психолог, соціальний педагог, асистент вчителя, вихователь ГПД, вихователь  (супроводжуючий перевіз дітей в автобусі).

Частка  педагогічних працівників закладу освіти, які працюють за фахом і мають відповідну освіту та професійну кваліфікацію, складає 98%.

4.3.2. Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального та морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності

  Керівник і педагогічна рада закладу відповідно до своїх повноважень застосовують заходи матеріального і морального заохочення до педагогічних працівників. Ефективна робота педагогічних та інших працівників закладу освіти можлива лише за умови якісної мотивації до професійної діяльності. Загалом педагогічні працівники задоволені мотивацією в закладі освіти. Розроблено Положення про преміювання працівників та Положення про грошову винагороду

4.3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників

Постійний професійний розвиток та підтримка власної професійної траєкторії кожного педагогічного працівника – абсолютно необхідна умова для якісної освітньої діяльності закладу освіти.

Керівник і педагогічна рада закладу освіти створюють умови для постійного підвищення кваліфікації, атестації, сертифікації педагогічних працівників.

За результатами анкетування вчителів 100% респондентів стверджують, що у закладі освіти створені умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації та ніщо не перешкоджає їх професійному розвитку

 

Отже, як бачимо, у закладі створено умови для підвищення кваліфікації та безперервного професійного розвитку педагогічних працівників

4.4.Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов'язків учасників освітнього процесу

   У  Визирському ліцеї створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу Дотримання прав учасників освітнього процесу та виконання ними відповідних обов’язків можливе лише за умови, що ці права і обов’язки сформульовані та відомі тим, хто ними послуговується у повсякденному житті. Ключовим правом, на реалізацію якого спрямована діяльність закладу освіти, є право на освіту у безпечному та комфортному освітньому середовищі. Ці права  та пов’язані з ними обов’язки визначені статтями 53-55 Закону України «Про освіту»: Стаття 53. «Права та обов’язки здобувачів освіти», стаття 54. «Права та обов’язки педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу», стаття 55. «Права та обов’язки батьків здобувачів освіти».

У закладі створено умови для реалізації прав іобов’язків учасників освітнього процесу . Результати анкетування батьків показали , що у 83,1 % їхні права не порушуються, 13,5% зазначили, що права інколи порушуються, але і вирішуються питання щодо порушення прав. 59,8% батьків зазначають , що ліцей враховує думку батьків під час прийняття важливих управлінських рішень і 32,6%  респондентів наголосили, що адмініcтрація враховує думку батьків частково, але є майже 4% тих, які зазначають, що ліцей не враховує їх думку.

 

Результати анкетування учнів показують, що 69,2%  учнів вважають, що їхні права  не порушуються і 23,1 % зазначили, що права у закладі освіти переважно дотримуються

 

4.4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу

 Будь-яке управлінське рішення може бути ефективним лише за умови, воно базується на своєчасній та достовірній інформації, відповідає потребам закладу та враховує пропозиції тих учасників освітнього процесу, яких воно стосується. Для керівника критично важливо організувати управлінський процес таким чином, щоб контролювати стан справ у закладі, регулярно отримувати інформацію про проблеми та пропозиції щодо можливих варіантів їх вирішення.

Результати анкетування учнів зазначили, що більшість учнів беруть участь у проведенні дозвілля, оформленні дизайну навчальних приміщень та визначення курсів за вибором

 

Важливим показником роботи ліцею є робота щодо профілактики булінгу. Результати анкетування учнів показали, що 73,1 % учнів  почувають себе в безпеці, перебуваючи в ліцеї, 23,1% здебільшого почуваються безпечно, але  є  й учні, які  не почувають себе безпечно у ліцеї. Серед  опитаних учнів 11,5%  зазначили, що досить часто відчувають агресію та кепкування до себе, через що  у них виникає дискомфорт

 

 

Відповіді батьків щодо проявів булінгу у ліцеї показали, що більше половини батьків не зверталися з цими питаннями до  керівництва ліцею, бо не мали в цьому потреби. Також батьки зазначили, що з ними  в більшості випадків проводиться робота щодо  попередження насилля, проявів дискримінації, безпечної поведінки в Інтернеті та проявів булінгу. Хоча  невелика  частина батьків зазначила, що у ліцеї ніколи така робота не проводиться

 

4.4.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування

    Основою створення у закладі освіти умов для якісної освіти є послідовне запровадження та підтримка керівництвом закладу педагогіки партнерства між усіма учасниками освітнього процесу. У закладі освіти активно працює учнівське самоврядування. Адміністрацією закладу освіти було залучено учнівське самоврядування до розроблення важливого документу закладу освіти, який визначає його освітню діяльність, - «Правила поведінки учасників освітнього процесу».  Представники учнівського самоврядування долучені до прийняття важливих рішень у діяльності закладу освіти, але не завжди вони можуть оцінити реальний стан проблем.

Переважна більшість опитаних педагогів вважає, що педагогічна рада функціонує системно та ефективно, розглядаються актуальні питання діяльності закладу, рішення приймаються колегіально і демократично, меншість вказує на  відсутність активності у педагогічних працівників під час прийняття рішень.

4.4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади

Участь у громадському житті є значущим фактором формування у здобувачів освіти активної громадянської позиції, відповідальності за власне життя та за добробут і розвиток своєї громади. Учні ліцею – активні учасники предметних олімпіад, інтнлектуальних змагань та конкурсів різних рівнів, шкільних свят, позакласних заходів, онлайн-конкурсів, фестивалів тощо.

Керівник закладу, його заступники, органи управління закладу освіти підтримують освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу освіти та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проєкти, заходи тощо). Результати опитування показали, що більшість учнів за власною ініціативою (76,9%) бере участь у різноманітних заходах, хоча і зазначається, що більший відсоток респондентів бере участь  у заходах, які проводяться в класі та ліцеї, а на рівні громади лише інколи беруть участь.

4.4.5. Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам

 Режим роботи ліцею  та розклад навчальних занять  передбачають принцип дитиноцентризму, а, отже,  мають бути максимально зручними для дітей, враховувати їхні вікові особливості. Робота над розкладом спирається на ретельне опрацювання освітньої програми та річного навчального плану закладу освіти, визначення навантаження кожного педагогічного працівника.

  На підставі опитування здобувачів освіти та заяв батьків  було обрано філологічний профіль закладу, що визначено варіативною частиною навчального плану закладу.

Під час опитування учнів встановлено, що розклад задовольняє 50 % учнів, 38,5% -переважно задовольняє

 

  Серед опитаних батьків 60.4 % батьків зазначили, що їх  задовольняє  організація освітнього процесу в ліцеї, 35,4 % - переважно задовольняє

 

4.4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти

  Кожна дитина унікальна, має свої здібності та свій темп опанування навчального матеріалу. Всі учасники освітнього процесу охоплені навчанням незалежно від місця перебування учнів (в період воєнного стану є ряд учнів, які перебувають за кордоном). Саме тому у ліцеї запроваджено змішану форму навчання, яка передбачає як очний, так і дистанційний режим навчання.

  Керівництвом закладу у відповідності до освітньої програми закладу освіти складено плани індивідуального навчання з врахуванням потреб учнів.

 Педагоги закладу в переважній більшості сприяють створенню індивідуальних освітніх траєкторій учнів.

4.5.Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності

Заклад освіти впроваджує політику академічної доброчесності і наголошує, що кожен учасник освітнього процесу зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності. Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти забезпечують дотримання принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції (частина 1, 3 статті 43 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).

 У закладі розроблено Положення про академічну доброчесність, розміщене на сайті закладу освіти. На засіданні  педагогічної ради було розглянуто питання щодо  дотримання в закладі освіти принципів академічної доброчесності.

Результати анкетування вчителів:

 

  На питання "Що саме Ви робите для забезпечення академічної доброчесності у своїй професійній діяльності?" від вчителів ліцею надійшли наступні варіанти відповідей:

Вказую авторів використаного матеріалу.

Дотримуюсь норм законодавства, роблю посилання на джерела інформації при використанні.

Дотримуюся правил посилання на джерела інформації у випадку використання ідей, розробок, тверджень, відомостей; дотримуюся вимог про авторське право і суміжні права; Надаю достовірну інформацію про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації.

Посилання на джерела інформації, дотримання норм законодавства про авторське право,контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти.

Проводжу ряд бесід.

Посилаюсь на використані джерела.

Дотримуючись правил посилання на джерела інформації, якими користуюсь.

Різнорівневі завдання.

Посилаюсь на використані джерела.

Сама розробляю завдання для учнів.

Якщо знайомлюсь з певним матеріалом і в подальшому планую використати цей матеріал у своїй діяльності, то завжди вказую автора роботи, матеріалу. Не користуюсь матеріалом, який автор забороняє для використання.

Не використовую матеріали з авторськими правами, готую власні ктп, методматеріли, розробки уроків, контрольні роботи, тощо.

Завжди використовую посилання на використані джерела.

 На жаль, 80 % вчителів ліцею не поширюють власний педагогічний досвід.

 

Результати анкетування учнів: 88,5 %  учнів зазначили, що з ними  регулярно проводяться бесіди щодо дотримання академічної доброчесності

 

4.5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції

Керівник закладу освіти, його заступник, органи управління закладу освіти відповідно до своїх повноважень забезпечують проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.

Рекомендації щодо вдосконалення діяльності ліцею  за результатами самооцінювання за напрямом «Управлінські процеси закладу освіти» Визирського ліцею Визирської сільської ради Одеського району Одеської області

1. Продовжити  здійснювати регулярний моніторинг  досягнення цілей, визначених стратегією розвитку

2. Здійснювати річне планування та відстеження його результативності відповідно до стратегії розвитку ліцею

3. Залучати до розробки річного плану всіх учасників освітнього процесу

4. Регулярно оприлюднювати та оновлювати інформацію на шкільному вебсайті

5. Систематично  інформувати педагогічних працівників про сучасні форми й методи професійного самовдосконалення

6. Сприяти виявленню ініціатив та громадської активності  учасників освітнього процесу, їхній участі в житті місцевої громади

7. Неухильно дотримуватись Положення про академічну доброчесність всіма учасниками освітнього процесу

8. Спланувати і проводити  інформаційні та просвітницькі заходи щодо  формування в учасників освітнього процесу нульової толерантності до корупції  та запобігання  випадків  проявів академічної недоброчесності

9. Запроваджувати інноваційні форми  взаємодії  адміністрації та педагогічного колективу з батьками (загальношкільні конференції,  батьківські збори  із залученням, за потреби, представників соціальних, правоохоронних та інших служб, онлайн-консультації, використання скриньки зауважень і побажань, індивідуальні зустрічі тощо) з метою покращення освітнього процесу Визирського ліцею

10. Систематично проводити роботу щодо профілактики булінгу, кібербулінгу, проявів дискримінації серед  всіх учасників освітнього процесу.

11. Продовжити роботу щодо впровадження  електронного документообігу закладу.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень