A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Визирський ліцей Визирської сільської ради Одеського району Одеської області

Звіт робочої групи Визирського ліцею з  комплексного вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти» 2022 – 2023 н.р.

Дата: 27.06.2023 14:49
Кількість переглядів: 545

Звіт

робочої групи Визирського ліцею

з  комплексного вивчення й самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом

«Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти»

2022 – 2023 н.р.

ВИМОГА/ПРАВИЛО 3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти

  • Критерій 3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність

У 2022/2023 н. р. штатними працівниками заклад освіти був забезпечений на 76 %. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педагогічних працівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Тільки незаплановані зміни у нашому сьогоденні (введення воєнного стану в країні) порушували хід освітнього процесу, але адміністрація закладу освіти намагалася максимально здійснювати фахові заміни чи взаємозаміни уроків.

Час диктує все нові й нові вимоги до вчителя, тому необхідним для педагога нині є вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. Усі педагоги закладу освіти володіють роботою з ІКТ на рівні користувача, мають створену власну електронну пошту, беруть участь у професійних вебінарах, розміщують свої розробки на сторінки сайту закладу освіти та діляться на вчительських сайтах.

Педагоги використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями. В разі необхідності за ініціативою педагогів у закладі реалізуються індивідуальні освітні траєкторії для здобувачів освіти, визначається індивідуальний зміст вивчення навчальних дисциплін, ставляться власні цілі у вивченні конкретної теми, обираються оптимальні форми та темпи навчання (Плани роботи з учнями, які потребують педагогічної допомоги та обдарованими учнями). Переважна більшість педагогічних працівників створюють та використовують під час роботи власні напрацювання.

За якісним складом педагогічних працівників 4 педагоги мають вищу кваліфікаційну категорію, 3 педагоги мають звання старший учитель, що говорить про значний досвід роботи.

Здійснювали освітній процес 16 вчителів. З них зі званням старший вчитель – 3 (19%), спеціалістів вищої категорії – 4 (25%), спеціалістів І категорії – 5 (31%), спеціалістів ІІ категорії - 3 (19%), вчитель з 10 тарифним розрядом -1 (6%).

У своїй роботі педагоги опираються на такі нормативні документи: накази та рекомендації МОН, департаменту освіти, відділу освіти, Річний навчальний план, Робочий навчальний план, Освітня програма ЗСО, Положення про внутрішню якість освіти.

Відповідно до Робочого плану ліцею на 2022/2023 н. р., внутрішньої системи забезпечення якості освіти адміністрацією закладу спільно із головами методичних комісій здійснюється контроль за виконанням навчальних планів і програм у І семестрі та в кінці поточного навчального року. В основу аналізу стану виконання навчальних програм та навчальних планів покладені такі документи:

- інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення навчальних дисциплін у 2022/2023 н.р.;

- Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОНУ № 496 від 03.06.2008р.);

- Інструкція щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОНУ №1096 від 02.09.2020р.);

- Інструкція з ведення електронного класного журналу;

- навчальні програми;

- календарні плани вчителів-предметників;

- класні журнали;

- узагальнена звітна інформація вчителів.

Календарний (календарно-тематичний) план є основним робочим документом, який визначає педагогічну діяльність вчителя та допомагає досягти очікуваних результатів навчання. Календарне планування розробляється вчителем самостійно або спільно з іншими педагогами в структурі методичних комісій закладу освіти.

Даний документ готує кожен педагогічний працівник закладу освіти відповідно до навантаження за предметами, які викладає. З метою виявлення наявності у вчителів календарно-тематичних планів педагогічною радою прийнято рішення про погодження таких КТП заступником директора з навчально-виховної роботи.

Календарно-тематичний план складається у відповідності до освітньої програми закладу освіти. Враховується, що обсяг запланованих годин за планом не повинен перевищувати або бути меншим за обсяг годин робочого навчального плану освітньої програми закладу освіти.

Під час календарного планування уроків педагоги самостійно визначають кількість годин на вивчення тієї чи іншої теми, змінюють порядок їх вивчення відповідно до освітніх потреб учнів. При розробленні календарно-тематичного планування використовують такі ресурси:

· фахові видання — 73,3%,

· рекомендації МОН — 93,3%,

· розробки з блогів та інтернет сайтів – 33,3%,

· власний досвід — 33,3%,

· досвід, запозичений в колег – 40 %;

Адміністрацією закладу освіти двічі на рік у вересні та січні (на початку навчальних семестрів) проводиться перевірка календарно-тематичного планування з навчальних предметів на І та ІІ семестри навчального року. Крім планування перевіряються графіки контрольних робіт на семестри, якість оформлення документів, їх відповідність освітній програмі закладу, навчальним планам та програмам, шляхи ущільнення навчального матеріалу у випадках випадання окремих вихідних та святкових днів, карантинних заходів.

За рекомендацією авторів Абетки для директора на початку навчального року прийняте управлінське рішення затверджується наказом керівника «Про підготовку календарно-тематичного планування», в якому йде мова про розгляд і погодження КТП на засіданнях методичних комісій закладу освіти та заступником директора з навчальної роботи.

  • Критерії 3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти

Метою повної загальної середньої освіти в Україні є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, здатної до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності (частина 1 статті 12 Закону України «Про освіту»).

Учителі використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, у тому числі, технології дистанційного навчання (у разі потреби). Викладачі ліцею використовують інформаційно-комунікаційні технології, модульне навчання, інтерактивні технології, технологія колективного способу навчання, технологію критичного мислення (проблемне навчання), ігрові технології (платформи LearningApps.org, та інш.), проєктну технологію (виконання досліджень). Проводять уроки з використанням інтерактивних методик (уроки-семінари, інтегровані уроки, уроки-диспути, заочні подорожі, літературні вікторини, написання нарисів та творів.

Таким буде завдання педагогічного колективу на 2023-2024 н.р. :

Обговорення проблем впровадження компетентнісного підходу на засіданнях педагогічної ради та нарадах при директорові. Реалізацію компетентнісного підходу можна визначити також як основну науково-методичну проблему, над вирішенням якої працює заклад освіти. Над нею можуть працювати і окремі вчителі у міжатестаційний період.

Планування роботи вчителя. У календарно-тематичних планах, навчальних програмах учителів мають бути передбачені види роботи, спрямовані на розвиток оволодіння учнями ключовими компетентностями.

Вивчення роботи вчителів шляхом спостереження під час відвідування навчального заняття та виконання учнями контрольних  робіт. Форми і методи роботи, які використовуються вчителем на заняттях, мають бути спрямовані на розвиток творчої, пошукової та аналітичної роботи учнів. Доцільним є використання моніторингів знань, щоб отримати інформацію щодо оволодіння учнями ключовими компетентностями.

АНАЛІЗ АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

У 2022/2023 н. р. атестовано 4 педагогічні працівники. За результатами атестації Стояновій М.І. підтверджено І кваліфікаційну категорію, Пасічник В.В. встановлено І кваліфікаційну категорію,  Дворковому В.О. встановлено ІІ кваліфікаційну категорію, Клищенко А.А. підтверджено 10 тарифний розряд.

Процес оновлення офіційного вебсайту закладу освіти та матеріалів учителів налагоджено завдяки колективній роботі адміністрації та педагогів. Особливо активно запрацював шкільний сайт під час навчання в умовах воєнного стану, коли інформація на сайті регулярно оновлювалася.

Активна адреса вебсайту за наступним покликанням: https://vyzyrka.school.org.ua

Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників ліцею дозволяють зробити висновок про можливість проведення освітнього процесу на належному рівні.

  • Критерій 3.1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби)

У закладі освіти протягом 2022-2023 н.р. навчалися учні за дистанційною та змішаною формою навчання. Питання заслуховувалося на засіданні педагогічної ради, нарадах при директорові, батьківських зборах, про що на підставі колегіального рішення прийняті управлінські рішення, затверджені наказом керівника. Багато уваги приділено навчанню з використанням дистанційних технологій, тут педагогічні працівники вдосконалюють своє вміння та навички, але ця робота потребує нових знань, тому слід проводити навчання для покращення такої діяльності.

  • Критерій 3.1.4. Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, вебсайти, блоги тощо)

Серед видів освітніх ресурсів, які можуть створюватись педагогічними працівниками у нашому закладі, є наступні:

• методичні розробки, плани-конспекти, сценарії проведення навчальних занять;

• додаткові інформаційні матеріали для проведення уроків;

• тестові, контрольні роботи та моніторинги;

• практичні і проєктні завдання для роботи учнів під час проведення навчальних занять та занять вдома;

• календарно-тематичні плани;

• електронні презентації для дистанційного навчання та уроків;

• інші інформаційні ресурси.

Слід зазначити, що за результатами анкетування вчителів, 80% педагогів не мають оприлюднених розробок.

Отже, основним завданням на наступний 2023-2024 н.р. має бути підвищення мотивації педагогічних працівників, а саме: участь у сертифікації, Всеукраїнському конкурсі «Учитель року», інших професійних конкурсах, створення власних вебсайтів, ютуб каналів.

  • Критерій 3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку

Учителі використовують зміст предмету для формування суспільних цінностей, виховання патріотизму у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку, у тому числі власним прикладом та комунікуванням з учнями. Ліцейська педагогіка – порятунок юності від бездуховності. Заклад освіти опікується розвитком не лише навчального, а й потенціалу викладацького складу та ліцеїстів, створенням умов для їхнього саморозкриття та саморозвитку. Перш за все – це модернізація освітнього процесу через упровадження інноваційних методів викладання та перспективних освітніх технологій. Все більше пріоритетне місце у навчально-виховному процесі посідають нестандартні уроки:

1. Урок-рольова гра:

 - вміння працювати у команді;

 - реалізація творчих здібностей, через власне світобачення.

2. Урок-мініпроєкт: демонстрація учнівських мініпроєктів.

3. Урок-презентація: розкриття поетичного таланту обдарованих підлітків.

4. Уроки-вистави.

5. Уроки-екскурсії.

6. Предметні брейн-ринги.

При цьому кожен вчитель – Майстер, Творець, Новатор, Науковець-інформатор. Він використовує різні методики викладання:

- колективний захист тем;

- проблемно-дослідницька діяльність;

- технічні засоби навчання;

- педагогіка співробітництва та співдружності;

- відмова від стандартів та стереотипів.

Належну увагу в ліцеї приділяють громадянській освіті. У здобувачів освіти формують не лише основи загальнолюдської моралі, а й пробуджують у них бажання оволодіти скарбами народознавства та українознавства, поглиблюють національні пріоритети навчання та виховання.

Беззаперечна роль тематичних класних годин, через які формується особистість дитини. Особлива увага приділяється безпеці ліцеїстів у воєнний час, вихованню патріотичних цінностей. А патріотизм, як відомо, зароджується з любові до батьків, природи, науки, майбутнього, до майбутнього України.

  • Критерій 3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі

Зараз це вимога часу. Адже дистанційне та змішане навчання вимагає знань  інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі. Класи початкової ланки ліцею повністю забезпечені ІК, мають можливість використовувати у своїй діяльності під час уроків різні види робіт. Учні старших класів частково забезпечені таким видом роботи, оскільки інтерактивний комплекс є в 6, 7, 8 класах, де також проводяться уроки з використанням ІКТ. На таких уроках здобувачі освіти створюють презентації, публікації, рекламу; вчаться користуватися електронною поштою; створюють анкети; працюють у різних електронних програмах, добувають інформацію з хмарного середовища та інтернет-ресурсів тощо.

Варто забезпечити інтерактивними комплексами 5, 9, 10 та 11 класи. Є потреби для наповнення необхідної матеріальної бази: ноутбуки, планшети та інше технічне обладнання, відсутність відповідного комп’ютерного програмного забезпечення, що відповідало б навчальним програмам з навчальних дисциплін.

Слід зауважити, що є необхідність у формуванні інформаційної культури вчителя, розвиток умінь знаходити необхідну інформацію; розвитку комп’ютерної грамотності вчителів, навичок впевненого користувача у використанні комп’ютерних технологій, офісних програм; знання методик ефективного застосування комп’ютерних програм.

Тому, плануючи методичну роботу, потрібно забезпечити такі форми роботи:

• постійно діючий семінар з питань впровадження ІКТ в освітньому процесі;

• індивідуальні консультації;

• майстер-класи педагогів, компетентних у впровадженні ІКТ в освітній процес;

• дистанційне навчання педагогічних працівників, онлайн-курси;

• самоосвітня діяльність педагогічних працівників;

• проведення практичних занять у рамках роботи творчої лабораторії з впровадження ІКТ;

• дослідно-експериментальна робота з проблем впровадження ІКТ в освітній процес.

   ВИМОГА/ПРАВИЛО 3.2. Постійне підвищення професійного рівня педагогічної майстерності педагогічних працівників

  • Критерій 3.2.1. Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

Педагогічні працівники закладу освіти забезпечують власний професійний розвиток з урахуванням цілей та напрямів розвитку освітньої політики, обираючи кількість, види, форми та напрями підвищення рівня власної професійної майстерності, у тому числі щодо методик роботи з учнями з особливими освітніми потребами. В ліцеї існує перспективний та річний план підвищення кваліфікації вчителів, розроблений на основі пропозицій до плану підвищення кваліфікації. Починаючи з 2019 року, педагогічні працівники підвищують свою кваліфікацію щорічно в обсязі 30 годин на рік. Ті вчителі, які проходили атестацію з 2021 року, повинні мати 150 годин курсового підвищення кваліфікації в міжатестаційний період. З них 10% - це інклюзія і 15 % - психологічна підтримка. Більшість педагогічних працівників підвищують свою кваліфікацію на курсах при КЗВО “Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради”, про що укладено відповідні договори.

Педагогічні працівники також проходять й інші види навчання на освітніх платформах та отримують відповідні сертифікати.

Відповідно до постанови КМУ № 800 від 21.08.2019 року "Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників", вчителі ліцею беруть участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах, тренінгах на рівні закладу, методичних та освітніх установ громади та на електронних сайтах «Всеосвіта», «На урок», «Prometheus» та інших.

  • Критерій 3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну       освітню діяльність, беруть участь у освітніх проєктах, залучаються до роботи як освітні експерти

Педагогічні працівники закладу освіти залучаються до експертної роботи. Один педагог два роки поспіль працює експертом з сертифікації вчителів.

ВИМОГА/ПРАВИЛО 3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти

  • Критерій 3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства       

Найважливішим напрямом, який забезпечує педагогіку партнерства у закладі освіти, є особистісно орієнтована технологія навчання. У центрі усієї освітньої системи – особистість дитини, її можливості для саморозвитку, забезпечення комфортних, безконфліктних та безпечних умов навчання. Особистісно орієнтоване навчання спрямоване на вирішення завдань розвитку в учнів стійкого інтересу до пізнання, бажання та вміння самостійно вчитися.

Впровадження особистісно орієнтованого навчання є складним процесом, тому роботу творчої лабораторії, методичних предметних комісій слід спрямувати на вивчення проблем особистісно орієнтованого навчання.

  • Критерій 3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок

Комунікація між педагогічними працівниками і батьками є дуже важливою. Від рівня такої комунікації багато у чому залежить навчальний поступ дитини, індивідуальна освітня траєкторія, адаптація до освітнього процесу.

Педагогічні працівники у повній мірі інформують батьків про важливі аспекти освітнього процесу у закладі через доступні канали комунікації.   

Важливою для батьків є інформація про критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.

· За результатами анкетування батьків:

60% опитаних респондентів вважають, що педагоги забезпечують зворотній зв'язок з батьками завжди

20% - переважно так

· За результатами анкетування вчителів:

100% педагогів здійснюють індивідуальне спілкування з батьками

60% з них мають зворотній зв'язок через проведення батьківських зборів.

Адміністрація закладу освіти та педагогічний колектив є завжди відкритими для спілкування та співпраці для ефективного управління та взаємодії з батьками-партнерами у вихованні та навчанні дітей.

Більшість батьків отримують зворотній зв'язок із педагогами, задоволені комунікацією з ними, це такі форми роботи як загальношкільні батьківські збори, класні збори, лекторії, індивідуальне консультування та спілкування з батьками, також через соціальні мережі та спілкування у вайбері.

За 2022-2023 н.р. до адміністрації закладу освіти надійшло 5 звернень у письмовій формі(3- прийняття дітей до навчального закладу, 1 – про переведення на дистанційне навчання і 1- про організацію інклюзивного навчання), на які підготовлено відповіді та досягнуто спільного вирішення.

  • Критерій 3.3.3. У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці

У закладі освіти налагоджено професійну співпрацю. Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом (консультації, навчальні семінари, майстер-класи, конференції, взаємовідвідування занять, наставництво), реалізуються спільні проєкти, проводяться тренінги по використанню ІКТ, дистанційних технологій в освітньому процесі.

Протягом навчального року педагоги беруть участь у вебінарах, конференціях, методичних онлайн-тренінгах, дистанційно навчаються згідно з програмами підвищення кваліфікації за різними напрямками.

У закладі освіти створено ряд методичних структур, які сприяють підвищенню фахової компетентності учителя: методична рада, шкільні предметні комісії (вчителів суспільно-гуманітарного циклу, вчителів математично-природничого циклу, вчителів оздоровчо-естетичного циклу), шкільні методичні комісії (вчителів початкових класів, класних керівників), творча лабораторія, школа молодого вчителя.

Педагоги поширюють свій педагогічний досвід серед колег, беруть участь у різноманітних вебінарах та конференціях.

  • Критерій 3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності

На засіданні педагогічної ради затверджено Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу ліцею, в якому прописано види порушень академічної доброчесності та види відповідальності за них, створено комісію з питань академічної доброчесності та етики педпрацівників, розроблені заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення етики та академічної доброчесності. Педагоги закладу діють на засадах академічної доброчесності, вказують джерела, літературу, автора, запобігають списуванню.

  • Критерій 3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти

У закладі освіти регулярно проводяться бесіди зі здобувачами освіти про важливість дотримання принципів академічної доброчесності: неприпустимість списування та плагіату, необхідності вказувати джерела інформації, які використовуються. Класні керівники провели в кожному класі бесіди з метою ознайомлення здобувачів освіти з основами авторського права. Положення про академічну доброчесність викладено на сайті закладу.

Таким чином, аналізуючи результати проведеного самооцінювання за напрямом «Педагогічна діяльність педагогічних працівників» можна зробити висновок, що в закладі здійснюється ефективне планування своєї діяльності педагогічними працівниками з використанням сучасних інноваційних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей.

Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. З цією метою у закладі складено план проходження підвищення кваліфікації, затверджений наказом керівника . Усі педагоги пройшли навчання за методикою роботи з дітьми з особливими освітніми потребами . Педагогічні працівники також проходять й інші види навчання на освітніх платформах та отримують відповідні сертифікати. Учителів, які б не здійснювали щорічне навчання для підвищення кваліфікації, немає.

Педагоги постійно підвищують свій професійний рівень педагогічної майстерності. Забезпечують співпрацю з учнями, з батьками учнів на засадах педагогіки партнерства з дотриманням академічної доброчесності. Але 80% вчителів не мають власних створених та оприлюднених розробок.

РЕКОМЕНДАЦІЇ

1. Під час роботи над календарно-тематичним плануванням педагогам слід дотримуватися відповідності КТП чинним навчальним програмам, нормативним документам, доцільно планувати різні види діяльності, форми роботи та індивідуальні роботи з дітьми.

2. Розвивати компетентності дитини у просторі освітніх напрямів завдяки організації основних видів діяльності.

3. Педагогічні працівники, розробляючи та використовуючи освітні ресурси, можуть поступово формувати власне освітнє портфоліо.

4. Підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами, самостійно обирати конкретні форми, види, напрями та суб’єкти надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації, формувати методичне середовище або професійну взаємодію з колегами, тобто участь у колективних та групових інноваційних формах методичної роботи; створювати інформаційно-освітній простір з рівноправним доступом всіх педагогів до інформаційно-освітніх ресурсів; бути готовим до інноваційної діяльності.

5. Співпрацювати з батьками у різних формах, зокрема таких: анкетування, консультації, телефонний зв’язок, тематичні зустрічі за «круглим столом», засідання батьківського комітету.

6. Педагогічним працівникам під час педагогічної та творчої діяльності дотримуватися академічної доброчесності (частина 1 статті 42 Закону України «Про освіту»), її принципів під час освітнього процесу, які впливають на якість освіти і на формування в учнів таких важливих цінностей, як чесність, довіра, справедливість, взаємоповага, відповідальність.

7. У питанні академічної доброчесності серед учнів вести системну роз’яснювальну роботу, інформувати учасників освітнього процесу про норми академічної доброчесності та їх важливість, розробляти завдання, які унеможливлюють списування.

8. Активізувати роботу вчителів щодо формування та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій учнів.

9. Активізувати діяльність вчителів щодо публікацій матеріалів з професійної тематики та методичних розробок

10. Активізувати роботу вчителів щодо залучення учнів до науково-дослідницької роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень